SURT & ORÄTTVIST

FBK gjorde en väldigt bra bortamatch och hade 2-0 men fick bara 1 poäng med sig hem till Karlstad till slut. Surt och orättvist är känslan, FBK kontollerade matchen bra och trots massvis med tid i BP lyckades inte HV skapa några farliga chanser. Men i slutet på 3:e kom alltså reduceringen och där borde nog tränarna tagit en time-out, för bara några sekunder senare stod det 2-2 och 3 viktiga poäng blev istället 1 poäng.

Men nu är tror jag laget kan nå en 3-4:e plats ändå, gör bara Frölunda sitt jobb hemma mot DIF och Brynäs vinner mot SAIK så är platsen säkrad och tränarna får åka till Stockholm och välja lag inför slutspelet. Om nu FBK vinner hemma mot SSK vilket jag tror dom gör. MODO missar slutspelet, det besvisar att hur bra lag man än har på pappret så går inget lag säkert i sportens värld. Och vinner man inte mot SSK som har 6-7 bra spelare borta har man inget i ett slutspel att göra.

Perra sa inför sista perioden att man skulle försöka sätta spiken i kistan, om man nu hade med sig någon spik. Tyvärr hade man inte det, och det har hänt förut att laget tappat en 2 måls ledning i sista perioden. Men när den största besvikelsen lagt sig är jag ändå ganska nöjd med 1 poäng, och den kan bli väldigt viktig i jakten på en plats bland dom 4:a.

Kommentarer
Postat av: soffoo

Tack! :)

Nej då, Luleå är ett bra lag, så länge dom inte ger upp och blir allt för självsäkra när dom väl leder för då brukar det inte sluta bra.. Idag hade dom bara tur, hoppas turen finns med på lördag nu! ;D

2010-03-11 @ 23:52:43
URL: http://soffoos.blogg.se/
Postat av: soffoo

Haha påstår du att det mest finns fula eller? ;) Ja jag hoppas verkligen det, gud vad jag kommer gråta om dom förlorar.. Fast man vet aldrig med Luleå, dom har ju en förmåga att torska. Men på hemmaplan med Luleåklacken så måste dom ju vinna ;D

2010-03-12 @ 00:07:14
URL: http://soffoos.blogg.se/
Postat av: soffoo

Nej om Timrå tar slutspelsplatsen då kommer jag fan bli galen, speciellt på hemmaplan, det lär ju vara suppotrar där för Timrå fan.. Guuuud... jag är så nervös, så taggad, jag vet inte vad.. Det var som när luleå vann på skeå, det var stort, jag grät fan.. jag är sjuk xD hahaha

2010-03-12 @ 00:23:04
URL: http://soffoos.blogg.se/
Postat av: soffoo

Det är bara å göra det ;D Nu hoppas jag att dom ger allt. Vem hoppas du på att Färjestad får möta sen då? :P

2010-03-12 @ 00:30:59
URL: http://soffoos.blogg.se/
Postat av: Soffoo

Ja men då är ju Färjestad ett bra lag också, det spelar nästan ingen roll vilket lag får möta för dom har fan lika svårt för alla lag xD

2010-03-12 @ 00:45:16
URL: http://soffoos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
NYHETER OM FÄRJESTAD BK & HOCKEY I ALLMÄNHET
FBK siktar in sig på hemvändare
Matchguide: HV71-Färjestad
Ska utveckla FBK:s offensiv
Här är FBK:s nya coacher
FBK:s nya ledarstab klar
Scoutens mardröm
Läkarna vill stoppa nya regeln
Monstret i kassen när Toronto vann
Webb-TV: Highlights FBK-Rögle
Frögren till FBK?
Blindenbacher till KHL?
Mackan: Jag trivs bäst som center
Vinden har vänt - på en vecka
Webb-TV: Bartecko är tillbaka
Micke måste opereras?
Webb-TV: Ett steg i rätt riktning
De är jobbigare än någonsin
Slutspelsordningen kan ändras
Datum och tider för SM-slutspelet