WALLIN TRÄNAR MED FBK IGEN

träna

NHL-proffset Rickard Wallin är hemma på semester i Karlstad. På tisdagen tränade han med FBK.
– Välkommen tillbaka, hälsade Perra Johnsson.
Wallin gav NWT skämtsamt en infallsvinkel när vi sammanförde de två.
– Skriv att det är två killar som båda är utan jobb!

Perra Johnsson får överraskande lämna FBK efter säsongen. Men Rickard Wallin gör kanske entré igen.

– Visst ska jag träffa Thomas Rundqvist under min lediga vecka i Karlstad och prata om framtiden. Men det kommer inte att bli några löneförhandlingar. Det är förbjudet innan NHL-säsongen är slut.

Återförenas med Berglund

Mycket talat ändå för att Wallin återvänder hem till FBK efter en säsong i Toronto.

– Jag har haft en turbulent säsong. Det vore jättekul att återförenas med Christian Berglund och Jonas Frögren i FBK. Vi har känt varandra länge. Christian och jag har alltid pratat om att spela ihop igen. Jag hoppas för FBK:s del att han kommer hit nästa säsong. Christian har mycket att ge och har en helt annan nivå nu som han inte visat för publiken här tidigare.

Om ”Frögga”:

– Han har gjort bra ifrån sig i vinter och är assisterande kapten i sitt lag, men han får ingen chans i Toronto vad som än händer tydligen.

Polarna och gamla radarkompisarna Christian Berglund och Wallin har inte spelat tillsammans i FBK sedan 2001.

– Vi fick chansen ihop i Tre Kronor ifjol och det fungerade bra.

Kanske får vi se paret ihop i kommande VM.

– Jag ställer upp direkt om jag får chansen.

 

Läs hela artikeln i NWT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
NYHETER OM FÄRJESTAD BK & HOCKEY I ALLMÄNHET
FBK siktar in sig på hemvändare
Matchguide: HV71-Färjestad
Ska utveckla FBK:s offensiv
Här är FBK:s nya coacher
FBK:s nya ledarstab klar
Scoutens mardröm
Läkarna vill stoppa nya regeln
Monstret i kassen när Toronto vann
Webb-TV: Highlights FBK-Rögle
Frögren till FBK?
Blindenbacher till KHL?
Mackan: Jag trivs bäst som center
Vinden har vänt - på en vecka
Webb-TV: Bartecko är tillbaka
Micke måste opereras?
Webb-TV: Ett steg i rätt riktning
De är jobbigare än någonsin
Slutspelsordningen kan ändras
Datum och tider för SM-slutspelet