MER OM MATTSSONS ÖVERGÅNG TILL MALMÖ

MrMadHawk skriver så här på sin sida:

Beslutet kom tidigt.

- Ja, men jag ville köra med öppna kort för Thomas Rundqvist. Jag sa till honom för några veckor sedan att jag inte tänkte fullfölja optionsåret. Jag tyckte det kändes mest rättvist, sedan har jag snackat med Malmö sedan någon vecka tillbaka. Det känns bra att göra det för mig så Färjestad vet i tid vad som gäller, för jag har haft väldigt bra år där uppe och vi har trivts i Karlstad.

Och ambitionen nu?
- Den är självklar. Jag ska hjälpa laget så mycket som möjligt och vi ska inom de här åren försöka ta oss tillbaka till elitserien så fort som möjligt.

Du skrev två plus ett och inte tre raka år. Hur gick tankarna?
- Jag vill visa att jag duger och inte bara är en som spelar av ett kontrakt under de sista åren av karriären. Jag ska visa att jag duger innan det sista året träder i kraft och inte bara sitta och kräma en klubb på pengar. Och det gör jag inte heller, för då hade jag spelat i Färjestad eller någon annanstans, slår Jesper Mattsson fast.

Nu väntar spel med Färjestad denna våren innan flyttlasset går.
Tankarna på ett femte SM-guld finns, men Mattsson medger att Färjestad detta året går in som en riktig outsider i slutspelet. HV71 och Linköping är de stora favoriterna.
- Men vi kommer smyga med och i slutspelet kan vi bli farliga. Nu är det Färjestad som gäller och jag ska göra allt i min makt att försöka få ett femte SM-guld innan det blir sommarträning med Malmö. Men det får vi ta när det kommer, avslutar "Jeppe".

Läs hela artikeln HÄR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
NYHETER OM FÄRJESTAD BK & HOCKEY I ALLMÄNHET
FBK siktar in sig på hemvändare
Matchguide: HV71-Färjestad
Ska utveckla FBK:s offensiv
Här är FBK:s nya coacher
FBK:s nya ledarstab klar
Scoutens mardröm
Läkarna vill stoppa nya regeln
Monstret i kassen när Toronto vann
Webb-TV: Highlights FBK-Rögle
Frögren till FBK?
Blindenbacher till KHL?
Mackan: Jag trivs bäst som center
Vinden har vänt - på en vecka
Webb-TV: Bartecko är tillbaka
Micke måste opereras?
Webb-TV: Ett steg i rätt riktning
De är jobbigare än någonsin
Slutspelsordningen kan ändras
Datum och tider för SM-slutspelet