BLOGGEN FRÅGAR LEIF BOORK

Bloggen ställde 5 frågor till Leif Boork, och här är svaren:

1.
Du har flera gånger "plussat" för tränarkonstellationen Perra och Tommy - vad är det du anser vara så bra med den?

Svar:
Tommy Samuelsson har jag känt länge som spelare och som person. En jordnära kille, fantastiskt duktig spelare, solidarisk och erfaren. Perra träffade jag ordentligt som brynästränare 2006. Perra är lättpratad och ärlig. Perra är  jordnära och verkar ha den långa genuina erfarenheten av idrott i både stort och smått. Jag tycker inte heller han smittats av den guldsot många lätt kan få när de blir officiella personer. En bra representant för både den breda idrotten och elitidrotten.

2. Har du någonsin tänkt: Färjestad, dom skulle jag verkligen vilja träna!

Svar: Nej, jag har nog sett det som en overklig händelse att jag skulle få en förfrågan från FBK.

3. Färjestad har tappat mycket av rutinen i laget, tror du dom kan vinna SM-guldet denna säsongen?

Svar:
Jag trodde det efter värvningarna av Bartecko, Johansson och Axelsson. Men när jag har sett laget spela har de gjort ett trögt intryck. Jag tycker heller inte den där innersta glöden verkar finnas.

4. Vem tycker du "sticker" ut i dagens FBK?

Svar:
Jag är mycket förtjust i Jonas Holös. Per Åslund har en oförlöst potential. Men han är lika spännande som att se målarfärg torka när han gör intervjuer i TV. Där måste han bjuda till lite bättre.

5. Vilket lag i ES tycker du spelar roligast hockey?

Svar:
HV 71 i sina bästa stunder, LHC i sina bästa stunder och Djurgården är nog mest spännande att se idag tycker jag.


Bloggen tackar Leif Boork för att han tog sig tid att svara på frågorna.

Kommentarer
Postat av: Tommy

haha åslund är lika spännande som att se målarfärg torka, precis vad jag tycker också. snacka om dönick i intervjuer.

2010-02-13 @ 14:15:47
Postat av: Anders Johansson

Tommy och Per-Erik måste vara kvar. Tror dom sitter säkert finns ju inget bättre att få tag på ändå.

2010-02-13 @ 17:04:20
Postat av: GULDLAGET

Ja det är ju inte allas "grej" att stå framför kameror och bli utfrågad. Men jag håller med Boork - lite mer borde han kunna bjuda till.

2010-02-13 @ 17:31:05
URL: http://guldlaget.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
NYHETER OM FÄRJESTAD BK & HOCKEY I ALLMÄNHET
FBK siktar in sig på hemvändare
Matchguide: HV71-Färjestad
Ska utveckla FBK:s offensiv
Här är FBK:s nya coacher
FBK:s nya ledarstab klar
Scoutens mardröm
Läkarna vill stoppa nya regeln
Monstret i kassen när Toronto vann
Webb-TV: Highlights FBK-Rögle
Frögren till FBK?
Blindenbacher till KHL?
Mackan: Jag trivs bäst som center
Vinden har vänt - på en vecka
Webb-TV: Bartecko är tillbaka
Micke måste opereras?
Webb-TV: Ett steg i rätt riktning
De är jobbigare än någonsin
Slutspelsordningen kan ändras
Datum och tider för SM-slutspelet